دایرکت ادمین چیست؟ معرفی کنترل پنل DirectAdmin

مرکز آموزش

20

سپتامبر

همه ی افراد فعال در زمینه وبمستری حداقل یکبار نام این کنترل پنل را شنیده اید.در این مطلب قصد داریم کنترل پنل کانادایی محبوب و پرقدرت دایرکت ادمین (DirectAdmin) که اغلب به صورت کوتاه، DA نامیده می‌شود را معرفی کنیم.
DirectAdmin کنترل پنل لینوکسی ای می باشد جهت کنترل و مدیریت آسان تر سرویس های میزبانی (هاست لینوکس) و وبسایت این کنترل پنل با نسخه های متعددی از جمله ردهت، فدورا، لینوکس رد هت اینترپرایز، سنت‌اواس، فری بی‌اس‌دی، اوبونتو و دبیان سازگاری کامل دارد.

دایرکت ادمین چیست

رابط کاربری آسان و کاربر پسند, سرعت بالا, سبک بودن, عدم تحریم, پایداری بالا و عدم استفاده زیاد از منابع همواره این کنترل پنل را یکی از محبوبترین کنترل پنل های جهان و رقیب اصلی کنترل مشهور سی پنل قرار داده است. کاربران با استفاده از دایرکت ادمین می توانند تمام امکانات سایت خود را از جمله ایمیلها، بانکهای اطلاعاتی، FTP، آمار و … مدیریت نمایند.
مورد مهمی که در بالا توضیح داده شده عدم وجود مشکلات تحریم بود که در پایین کاملتر به آن می پردازیم:

در حال حاضر در کنترل پنل دایرکت ادمین مشکلات تحریم مانند سی پنل وجود ندارد و در هر لحظه نگرانی از تحریم شدن کنترل پنل را نخواهید داشت.
همانطور که می دانید کنترل پنل سی پنل برای کاربران ایرانی تحریم شده است و بروی سرور های ایران نصب نمی شود، اکثر هاستینگ ها با دور زدن این تحریم ها استفاده از این کنترل پنل را بر روی سرور های ایرانی مهیا می سازند اما یک موضوع باقی می ماند و آن مشکلات تحریم شدن در آینده است، در زمانی که سی پنل متوجه ایرانی بودن هویت کاربران ایرانی شود لایسنس ها را مسدود می کند و تا زمانی که مدیران سرور اقدام به تعویض آی پی و تهیه لایسنس جدید نکنند کاربران به کنترل پنل های وبسایت های خود دسترسی نخواهد داشت. لازم به ذکر است که امکان تحریم این کنترل پنل (سی پنل) بر روی سرور های خارجی بسیار کم می باشند و اکثر تحریم های سی پنل بر روی سرور های داخلی اعمال می شود و غیر از این مسئله میهن میزبان اکثر لایسنس های خود را با هویت خارجی خریداری کرده و خوشبختانه تا این زمان درگیر مشکلات تحریم این کنترل پنل آمریکایی نشده است.
و این تمام موضوع نیست، در صورتی که سی پنل بخواهد میزان تحریم ها را افزایش دهد می تواند به سادگی با توجه به تعداد دامنه های آی آر میزبانی شده در هر سرور متوجه هویت کاربران و مسدود سازی تمامی لایسنس ها شود.

در زیر برخی از امکانات این کنترل پنل آورده شده است:
– پشتیبانی از سیستم POP/IMAP در محیط کاربری دایرکت ادمین
– پشتیبانی کامل از FTP.کاربران به راحتی میتوانند به تعداد نا محدود اکانت FTP بسازند
– کنترل کامل DNS در دایرکت ادمین
– سیستم آماری دقیق و پیشرفته
– اکستنشن های Frontpage
– زیر دامنه یا Sub Domain
– فایل منیجر با محیطی بسیار ساده و کامل
– پشتیبانی و مدیریت پایگاه داده MYSQL
– سیستم پشتبیان گیری و بکاپ پیشرفته به همراه امکان بازیابی بکاپ تنها با یک کلیک
– مدیریت صفحات ارور و خطا
-امکانات پیشرفته ای مانند نصب SSL و
– امکان ارائه ریسلر
– امکان بک آپ گیری از کاربران به صورت اتوماتیک
– امنیت بالا در حالت پیشفرض
و ….

جهت مشاهده دموی این کنترل پنل می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

http://www.directadmin.com/demo.html

 

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان