شناسه ایرنیک چیست؟ نحوه ایجاد شناسه ایرنیک

مرکز آموزش

ایرنیک چیست؟
29

سپتامبر

هنگام ثبت دامنه ملی در شرکت های معتبر ثبت دامنه به عبارت شناسه ایرنیک و یا نیک هندل برخورد خواهید کرد، و این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که شناسه ایرنیک چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ ما این سوال را در این مقاله به صورت خلاصه توضیح می دهیم;

دامنه های ملی مانند ir. و … برخلاف دامنه های بین المللی مانند net. و com. و … قوانین و مقررات خاص خود را دارا می باشند. از آن جهت که میهن میزبان دامنه ها را با مالکیت 100 درصد مشتری ثبت می کند بدین منظور کاربر برای ثبت دامنه ملی نیاز به شناسه کاربری در سایت پایگاه فیزیک نظری (کارگزار ثبت دامنه های ملی در ایران, متعلق به دولت) به آدرس http://nic.ir را دارد .

شناسه نیک چیست؟ نحوه ایجاد شناسه نیک

شناسه ایرنیک خواسته شده هنگام ثبت دامنه ملی در میهن میزبان توسط عضویت در این سایت به راحتی به دست خواهد آمد. هدف از ایجاد شناسه ایرنیک این است که دامنه شما با مالکیت 100 درصد شما ثبت و در پنل ایرنیک شما قرار بگیرد به این صورت که تنها شما اجازه مدیریت (انتقال, تمدید و …) این دامنه را داشته باشید.
توسط لینک زیر می توانید به راحتی در سایت پایگاه فیزیک نظری نسبت به نوع هویتی که دارید (شرکتی, حقیقی, دولتی و…) ثبت نام نمایید.

https://www.nic.ir/Create_New_Handle

در مرحله پایانی ثبت نام “رابط های مجاز” را  “آزاد برای نمایندگان فروش” انتخاب نمایید تا میهن میزبان بتواند مسائل پرداختی مانند ثبت و تمدید دامنه را برای شما انجام دهد. آموزش:

تنظیم “رابط های مجاز” جهت ثبت دامنه ir در nic.ir

 

* نکته 1 : پس از ثبت نام علاوه بر اینکه شناسه برای شما ارسال می شود ایمیلی که با آن در سایت nic.ir ثبت نام کرده اید نیز حکم شناسه شما را خواهد داشت.
* نکته 2 : برای ثبت هر دامنه نیاز به یک شناسه جدید نیست و از یک شناسه می توانید برای ثبت چندین دامنه استفاده نمایید.

منبع : میهن میزبان

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان