افزایش امنیت کنترل پنل سی پنل – قسمت اول

مرکز آموزش

14

آوریل

کنترل پنل لینوکسی سی پنل یا به اختصار CP را می توان محبوب ترین و مشهور ترین کنترل پنل در دنیای میزبانی وب دانست , دلیل محبوبیت این کنترل پنل آمریکایی تنها امکانات آن نیست بلکه رابط گرافیکی کاربر پسند و پشتیبانی پاسخگو و … است که این کنترل پنل را به محبوب ترین کنترل پنل جهان تبدیل کرده است.
سی پنل در حالت پیش فرض امنیت تقریبا مورد قبولی دارد اما امکان افزایش بیشتر آن توسط امکاناتی که این کمپانی در کنترل پنل خود قرار داده است وجود دارد. در این مجموعه آموزش قصد داریم به تعدادی تنظیمات پایه در جهت افزایش امنیت کنترل پنل سی پنل اشاره کنیم – قسمت اول ، تنظیمات Tweak Settings
 

افزایش امنیت کنترل پنل سی پنل - قسمت اول

در Tweak Settings امکان تغییر تنظیمات کلی این کنترل پنل از جمله اعمال تغییرات در تنظیمات ، ایجاد محدودیت در قابلیت ها و … وجود دارد.

1 – Proxy subdomains : این قابلیت امکان proxy VirtualHost را به فایل httpd.conf اضافه می کند پس آن غیر فعال کنید.

Proxy subdomains = Off

 
2 – public_html subdomains only : امکان ایجاد ساب دامنه در دایرکتوری home را ایجاد می کند که مورد باعث ایجاد خطراتی خواهد شد پس آن را غیر فعال کنید تا امکان اجرا اطلاعات تنها از داخل public_html وجود داشته باشد.

public_html subdomains only = Off

 
3 – Max hourly emails per domain : تعداد ایمیل هایی که در هر کابر می تواند در ساعت ارسال کند را مدیریت می کند جهت جلوگیری از ارسال اسپم و block شدن ای پی سرور این مورد را از unlimited خارج کرده و با توجه به نیاز خود تغییر دهید پیشنهاد می شود به مقداری بین 50 تا 120 تغییر دهید.

Max hourly emails per domain = 80

 
4 – Email password reset : امکان ریست پسورد را برای کاربران توسط ایمیل فراهم میکند که پیشنهاد می شود آن را غیر فعال کنید

Email password reset = Off

 
5 – Use MD5 passwords with Apache : این مورد پسورد های ذخیره شده در فایل های htpasswd را به صورت hash شده نمایش می دهد که پیشنهاد می شود جهت افزایش امنیت پسورد ها حتما این مورد را فعال کنید.

Use MD5 passwords with Apache = On

 
منبع : میهن میزبان

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان