جلوگیری از ارسال ایمیل اسپم در سی پنل

مرکز آموزش

22

مارس

مسلما اسپم شدن ایمیل ها برای هیچ کس خوشایند نمی باشد زیرا کاربر مقابل پیام شما را به عنوان یک ایمیل اسپم دریافت خواهد کرد و معمولا spam ها خوانده نمی شوند! اسپم شدن ایمیل ها به خصوص برای مدیران سرور که کاربران زیادی بر روی یک سرور میزبانی می کنند نیز مورد حائز اهمیتی می باشد. دلیل اسپم شدن ایمیل ها ارسال حجم بالای ایمیل در یک بازه زمانی کوتاه توسط کاربر و یا اسکریپتی نامعتبر که می تواند با هک شدن یوزری بر روی سرور آپلود شده باشد که در نتیجه باعث block شدن آی پی سرور برای Mail service Provider ها مانند جیمیل یاهو و … می شود.

 

ارسال اسپم ، سی پنل

 

امکان ارسال گزارش در هر لحظه برای خارج سازی IP از اسپم وجود دارد اما در صورتی که سرور یک سرور اسپمر باشد و مشکل شناسایی نشود اینکار، یک کار عبث و بیهوده می باشد زیرا مجددا به زودی بلاک خواهد شد. برای بررسی آی پی سرور می توانید از وب سایت http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx استفاده نمایید.
در این آموزش قصد داریم نحوه جلوگیری از ارسال ایمیل اسپم در سی پنل با شناسایی کاربری که بیشتری ارسال اسپم در سرور دارد خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. برای پیدا کردن این مورد کار سختی در پیش ندارد، تنها کافی است وارد SSH شوید و دستور زیر را وارد نمایید.

grep cwd /var/log/exim_mainlog | grep -v /var/spool | awk -F"cwd=" '{print $2}' | awk '{print $1}' | sort | uniq -c | sort -n

پس از اجرای دستور فوق نتیجه ای مانند تصویر زیر خواهید داشت.

 

cpanel-exim-spam

 

چند خط آخر نتیجه دستور، دایرکتوری هایی می باشند که بیشتری ارسال ایمیل را داشته اند، (به عبارتی اسکریپت و فایل اسپمر در این مسیر قرار دارد که شما باید این دایرکتوری را پاک نمایید و یا فایل های آنرا مورد بررسی قرار دهید) و عدد کنار نتایج تعداد ایمیل ارسال شده و رنگ قرمز مشخص شده در تصویر نام کاربری که بیشتری ارسال ایمیل را داشته است.
پس از بررسی مورد فوق دستور زیر را وارد نمایید تا ایمیل هایی که در صف ارسال قرار دارند (که 90 درصد اسپم هستند) پاک شوند.

exim -bp | awk '/^ *[0-9]+[mhd]/{print "exim -Mrm " $3}' | bash

تبریک میگوییم شما به همین راحتی توانسته اید یوزر و دایرکتوری اسپمر را در سرور خود شناسایی کنید حال می توانید گزارش خارج سازی از اسپم را در سایت https://www.spamhaus.org/lookup/ ارسال نمایید.

 
منبع : میهن میزبان

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان