دی ان اس (DNS) و یا نیم سرور چیست؟

مرکز آموزش

21

سپتامبر

در این آموزش قصد داریم دی ان اس و یا نیم سرور را خدمت شما معرفی کنیم، هر وب سایت در اینترنت دارای یک آی پی آدرس (IP Address) می باشد و امکان اتصال به اطلاعات وب سایت ها تنها از طریق آی پی آن سرور امکان پذیر است اما از آنجا که به یاد داشتن IP آدرس هر سایت کار مشکلی است نام دامین به شما کمک می کند تا شما امکان اتصال به آی پی سایت مربوطه را به راحت ترین شکل ممکن داشته باشید.

 

دی ان اس

 

کلیه وب سایت ها با استفاده از name server امکان استفاده از Domain هارا به جای آی پی آدرس ها دارند هر دامنه ای که قصد داشته باشد به سرور هاست متصل شود باید بر روی آن حداقل دو name server یا همان دی ان اس (DNS) تنظیم گردد (امکان تغییر name server به تعداد دفعات نامحدود برای هر دامنه ای وجود دارد و در این مورد محدودیتی وجود ندارد). این نیم سرورها به طور معمول به صورت ns1.servername.com , ns2.nameserver.com می باشند که به جای nameserver.com نام سرور مربوطه قرار خواهد گرفت.
اولین نیم سرور به عنوان primary و دومین نیم سرور به عنوان بک آپ نیم سرور شماره یک می باشد به عبارتی زمانیکه اولین نیم سرور در دسترس نباشد کاربرد دارد، به طور کلی ارتباط بین دامنه و هاست توسط name server صورت می پذیرد.

منبع : میهن میزبان

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان