آموزش ساخت WildCard DNS در دایرکت ادمین

مرکز آموزش

14

اکتبر

در این آموزش قصد داریم نحوه ساخت WildCard DNS در دایرکت ادمین را توضیح دهیم. این قابلیت بیشتر برای سیستم های وبلاگ دهی که با ساب دامنه های زیادی سرو کار دارند استفاده میگردد.
برای انجام این کار شما حتما باید مدیر سرور باشید یعنی به ویرایش فایل های Config وب سرور دسترسی داشته باشید در صورتی که شما یک کاربر و یا نماینده عادی می باشید که از شرکتی هاستی تهیه کرده اید باید بدانید که دسترسی لازم را برای ساخت WildCard DNS در دایرکت ادمین را ندارید لذا باید این کار را از مدیر سرور خود درخواست نمایید.

برای ساخت WildCard DNS در دایرکت ادمین ابتدا با Admin Level که بالاترین سطح دسترسی این کنترل پنل می باشد وارد دایرکت ادمین شوید سپس از قسمت DNS Administration دامنه مذکور را انتخاب کنید و از پایین صفحه یک رکورد * برای آی پی سرور ایجاد کنید.

 

تعریف wildcard دایرکت ادمین

 
طبق تصویر در کادر اول کاراکتر * و در کادر دوم آی پی سرور خود را وارد کرده و در آخر بر روی Add کلیک کنید تا یک WildCard Record ایجاد شود.

در مرحله بعد به صفحه اصلی کنترل پنل (Admin Level) باز گردید اینبار در پایین صفحه بر روی Custom HTTPD Configurations کلیک کنید.

wildcard در دایرکت ادمین

سپس نام دامنه مذکور را انتخال نمایید و در کادر مشخص شده در تصویر عبارت زیر را قرار داده و بر روی Save کلیک نمایید تا تغییرات دخیره گردد.

ServerAlias *.|DOMAIN|

 

wildcard در directadmin

پس از انجام مراحل بالا وارد SSH شده و با دستور زیر وب سرور خود را جهت اعمال تغییرات Restart نمایید.

/etc/init.d/httpd restart

تبریک میگوییم شما به راحتی توانستید یک WildCard برای دامنه خود ایجاد کنید !

در صورت نیاز به انجام مراحل گفته شده توسط میهن میزبان به واحد پشتیبانی تیکت ارسال نمایید.

 
منبع : میهن میزبان

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان