میزبانی وب یا هاست چیست؟

مرکز آموزش

29

آگوست

منظور از میزبانی وب یا هاست چیست؟ سرویس و یا فضایی می باشد که وبسایت شما را به صورت 24 ساعته در دسترس کاربران در همه جای جهان از طریق اینترنت قرار میدهد و به عبارتی دیگر فایل های وب سایت شما از جمله سیستم وبسایت (مدیریت محتوا), قالب و …. بر روی این فضا (هاست) قرار می گیرد.

هدف این سرویس این است که وب سایت شما را به صورت 24 ساعت بر بستر اینترنت آنلاین نگه دارد تا هر لحظه قابل نمایش باشد. به منظور تحقق این هدف، شما باید اطمینان حاصل کنید که سایت خود را برروی سروری که فعال کرده اید (سرور : کامپیتوری که به صورت 24 ساعت روشن می باشد و به اینترنت متصل است و فضای مورد نظر یا هاست از روی آن ارائه میگردد) به طور دائم روشن و آنلاین باشد هر لحظه خاموشی این سرور وب سایت شما را از دستر خارج خواهد کرد! به همین دلیل باید شرکت مطمئنی را برای خرید این سرویس انتخاب بفرمایید در حال حاضر آپتایم سرور های مهین میزبان نزدیک به 100 درصد می باشد و آپتایم 99.9 درصد تضمین می شود این بدین معنا می باشد که سایت شما همیشه آنلاین و در دسترس خواهد بود.

با توضیحات بالا با سرویس “هاست” آشنا شدید و حالا معنای هاست لینوکس چیست ؟ هاست لینوکس سرویس هاست یا فضای میزبانی ای می باشد که بر روی سرور هایی با سیستم عامل لینوکس ارائه می گردد امنیت بالای این سیستم عامل دلیل بر انتخاب آن شده است .
مورد دیگر کنترل پنل ها می باشند ؟ کنترل پنل هاست چیست و چه کاربردی دارد؟ شاید نام کنترل پنل های دایرکت ادمین (DirectAdmin) و یا سی پنل (cPanel) را شنیده اید ، این کنترل پنل ها (که البته موارد بیشتری هستند تنها مشهور ترین آنها نام برده شد) بر روی سیستم عامل لینوکس نصب می گردند تا امکان مدیریت وب سایت را برای شما ایجاد نمایند توسط کنترل پنل قادر خواهید بود فایل ها ,تصاویر , را داخل هاست خود قرار دهید .

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان