معنی ترافیک 1 به 1 سرور چیست

مرکز آموزش

ترافیک یک به یک
27

می

معنی ترافیک 1 به 1 سرور چیست

اگر در فکر تهیه سرور مجازی یا سرور اختصاصی هستید طبیعی است که سوالات مختلفی مثل ترافیک 1 به 1 سرور چیست در ذهن شما شکل گرفته باشد. پیدا کردن جواب این پرسش ها اطلاعات مفیدی را درباره سرورها در اختیارتان قرار داده و شما را برای انتخاب گزینه مناسب راهنمایی می کند. در این فرصت می توانید با مفهوم ترافیک سرور و سرور ترافیک یک به یک آشنا شوید.

 

ترافیک 1 به 1 سرور

ترافیک 1 به 1 سرور چیست

آشنایی با ترافیک سرور

قبل از پاسخ به سوال ترافیک 1 به 1 سرور چیست بهتراست ابتدا قدری در مورد ترافیک سرور صحبت کنیم. مبحث ترافیک بیشتر در سرویس هاس سرور مجازی ایران و سرور اختصاصی ایران مطرح است زیرا در دیتاسنتر های داخل ایران محدودیت های ترافیک بیشتری نسبت به دیتاسنتر های خارج کشور داریم.

زمانی که از ترافیک سرور حرف می زنیم منظور حجم داده هایی است که در یک بازه زمانی مشخص بین یک سرور و وب عمومی رد و‌ بدل می شود. برای این که مقایسه کردن آسان شود بازه زمانی مورد نظر را به طور معمول به صورت ماهانه در نظر می گیرند. اندازه گیری ترافیک سرور بر حسب بایت و غالبا ترابایت انجام می ‌شود. مثلا ممکن است شما برای تامین نیاز خود احتیاج به تهیه سروری با ترافیک ۲۰ ترابایت داشته باشید. ترافیک ۲۰ ترابایت سرور به این مفهوم است که سرور در طول مدت اعتبار خود قادر است این میزان از داده ها را با برنامه ها و سرویس های کلاینت یا سرویس گیرنده اشتراک گذاری کند.

در رابطه با ترافیک سرور باید به حجم داده های ورودی و خروجی بین سرورها و سرویس گیرنده ها توجه داشت. مثلا زمانی که سرور جهت میزبانی یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد ترافیک خروجی مقدار داده هایی را که در صفحات وب قرار گرفته اند بیان می ‌کند. ترافیک ورودی هم داده هایی را در بر می گیرد که به وسیله کاربران روی سرور آپلود شده است. در رابطه با سرور مجازی و اختصاصی باید گفت هر چقدر ترافیک بیشتری در اختیار داشته باشیم می توانیم حجم بالاتری از داده ها را رد و‌ بدل کنیم. برای انتخاب و خرید سرور باید نکات گوناگونی را در نظر گرفت تا در نهایت گزینه مناسبی انتخاب شود. نوع سرور، سیستم عامل سرور، مشخصات سخت افزاری، شرکت سرویس دهنده و… از جمله این نکات هستند.

 

ترافیک یک به یک سرور

ترافیک یک به یک

ترافیک 1 به 1 سرور چیست

بعد از آشنایی با مفهوم ترافیک سرور وقت آن است که به سوال ترافیک یک به یک سرور چیست پاسخ دهیم. زمانی که ترافیک دریافتی سرور با ترافیک ارسالی آن مساوی باشد یعنی ترافیک یک به یک است. از ترافیک یک به یک تحت عنوان ترافیک متقارن هم نام برده می شود.

 

خرید سرور مجازی ایران با ترافیک 1 به 1

منبع: میهن میزبان

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان