وب سرور چگونه کار می کند؟

مرکز آموزش

وب سرور
9

آوریل

وب سرور چیست؟

تا حالا از خودتان پرسیده اید، این همه اطلاعات درون وب سایت ها از کجا می آید؟ پاسخ وب سرور ها هستند. WebServer ها ابر کامپیوترهای هستند که انواع اطلاعات بر روی هاست آن ها ذخیره سازی شده و در صورت بازخوانی اطلاعات شما قادر به دسترسی به این اطلاعات هستید. همانطور که از پنجره ی گوشه ی کامپیوترتان تمام اطلاعات موجود در هاست خود را سرچ می کنید، این کار را از طریق گوگل، یاهو وآمازون روی سرور ها پیاده سازی می کنید. شرکت های میزبان هاستینگ با ارائه هاست سرورهای شرکت های متعدد ارتباط بین سایت ها و سرور ها را فراهم می کنند. سرور ها ارائه دهندگان اصلی خدمات میزبانی وب به سایت ها و محل ذخیره سازی اطلاعات آن ها می باشند.

 


وب سرور
 

وب سرور چگونه کار می کند؟

وقتی شما در گوگل در حال سرچ کردن هستید، سرور در حال احراز هویت مطلبی است که شما در جستجوی آن هستید و با همان عملکرد قسمت سرچ کامپیوتر خانگی نزدیک ترین اطلاعات به درخواست شما را به شما نمایش می دهد. اگر شما یک طراح سایت باشید می دانید که وب سایت ها یا دینامیکی هستند و یا استاتیکی، هاست های موجود در وب سرور چندین برابر قوی تر از هاست های معمولی بوده و قدرت ذخیره سازی و نمایش چنین حجم انبوهی از اطلاعات را دارند. وقتی شما به سرور متصل می شوید، مسیری طولانی تر از مسیر ارتباط با هاست کامپیوتر خانگی خود را طی می کنید و این مسئله می توانند سبب لو رفتن اطلاعات شود. سرورها برای رفع این مشکل با استفاده از پروتکل های مختلف و برنامه های خاص امکان دخالت سایر ابر رایانه ها در این مسیر را محدود و قطع می کنند.

وقتی شما به عنوان یک مدیر سایت اطلاعات خود را روی هاست بارگذاری می کنید بسیار مطمئن هستید، چون وب سرور ها فایل های شما را در فرمتی دیگر که حالت زیپ دارد ذخیره می کند و هنگام درخواست کاربر به حالت اولیه فراخوانی می کند. واضح تر بگویم آنچه امروزه به نام اینترنت و شبکه ی جهانی می شناسید حاصل تجمیع و ارتباطات نامحدود بین سرور ها است.

 

با انواع وب سرور های لینوکس آشنا بشوید.

سرور ها ابزار های درجهت ذخیره سازی اطلاعات انبوه و بازخوانی آن ها هستند، با توجه به نوع، سرعت، حجم و حتی میزان امنیتی که مد نظر شماست، دسته بندی های متنوعی از نوع سرور ارائه شده است. در ادامه مطلب قصد داریم چند مورد از معروفترین و مهمترین وب سرور های لینوکس را برای شما معر فی کنیم با ما همراه باشید. البته انواع دیگری از سرور مختص سیستم عامل های ویندوز و یونیکس وجود دارد که در این مطلب ذکر نشده است.

 


webserver
 

وب سرور لینوکس

این نوع از سرور با توجه به واسط های مدیریتی لینوکس عمل می کند و اهمیتی ندارد که سیستم عامل شما چیست. از مهمترین وب سرور های لینوکس می توان به آپاچی(Apache) ،انجین ایکس(Nginx) ، لایت اسپید (Lite Speed) ، ‌سرور  Lighttpd و تامکت (Apache Tomcat) اشاره کرد که می توان آنهارا را در سرور مجازی و سرور اختصاصی به راحتی استفاده کرد. این سرور به دلیل تبعیت از برنامه نویسی سیستم عامل لینوکس به این نام معروف شده است. این نوع از وب سرور ها بیشتر برای سایت های حجیم و پر کاربر مناسب هستند. لذا برای ارائه هاست به سایت های سازمانی، شرکتی و مارکتینگ مناسب تر می باشند.

قوی ترین وب سرور در بین سرورهای لینوکس لایت اسپید با کمترین حجم حافظه استفاده شده می باشد. محبوب ترین این گروه نیز آپاچی است. اگر طراحی سایت شما مبتنی بر جاوا اسکریپت باشد، تامکت را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر به دنبال یک پراکسی سرور قوی هستید انجین ایکس از هر انتخابی مناسب تر می باشد. اگر امنیت ملاک کار شماست وبرای شما بسیار مهم می باشد،  Lighttpd را امتحان کنید.

 

دیدگاه ها

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان