آموزش تهیه فول بک آپ از سایت در کنترل پنل سی پنل

مرکز آموزش

21

نوامبر

حادثه و اتفاق خبر نمی کند! در هر لحظه امکان آسیب رسیدن و از دست رفتن هر اطلاعاتی در هر جای دنیا وجود دارد و اگر ما از این اطلاعات محافظت نکنیم و نسخه پشتیبانی نداشته باشیم قطعا دچار ضرر و ضربه خواهیم شد به خصوص که اطلاعات حائیز اهمیت باشد. در دنیای میزبانی وب، یکی از رمز های موفقیت یک وب سایت تهیه منظم بک آپ می باشد یک وب مستر حرفه ای حداقل باید هفته ای یک بار از اطلاعات خود بک آپ تهیه کند.
در این آموزش قصد داریم نحوه تهیه فول بک آپ از سایت در کنترل پنل سی پنل را با تصاویر توضیح دهیم.

 

جهت اینکار ابتدا وارد کنترل پنل خود شوید و بر روی Backups کلیک کنید.

 

 

در صفحه ی باز شده در قسمت Full Backup بر روی Download a Full Website Backup کلیک کنید.

 

در صفحه جدید در کادر مربوطه ایمیل خود را وارد کنید سپس بر روی Generate Backup کلیک نمایید.

 

پس از آماده شدن بک آپ، پیامی به ایمیل وارد شده ارسال خواهد شد. پس از دریافت این پیام بک آپ وب سایت شما در مسیر home هاست شما قرار گرفته است. همیشه بهتر است که بک آپ ها بر روی فضای دیگری غیر از فضای هاست قرار بگیرند این فضا می تواند هارد کامپیوتر شما و … باشد. جهت دانلود بک آپ تهیه شده بر روی کامپیوتر، خود باید بک آپ را به پوشه public_html هاست خود منتقل کرده و سطح دسترسی آن را بر روی 644 یا بالاتر قرار دهید.
میهن میزبان به صورت روزانه در پایان هر روز به طور خودکار از کلیه وب سایت های کاربران نسخه پشتیبان تهیه می کند اما به دلیل اینکه بک آپ گیری توسط سیستم رایانه ای انجام می گردد و امکان اشتباه در هر سیستم رایانه ای وجود دارد، پیشنهاد می شود که خود کاربران نیز از وب سایت های خود حداقل هفته ای یک بار نسخه پشتیبان تهیه کنند. در صورتی که وب سایت شما سنگین می باشد و امکان تهیه بک آپ و دانلود کردن آن داخل کامپیوتر شخصی کار دشواری می باشد پیشنهاد می شود که حداقل از دیتابیس وب سایت خود که حاوی کلیه دیتا های وب سایت می باشد هر هفته بک آپ تهیه کنید.

 

 

منبع : میهن میزبان

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان