مدیریت محتوای وردپرس چیست؟ مزایای وردپرس

مرکز آموزش

3

سپتامبر

مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

مدیریت محتوای وردپرس (WordPress)  چیست؟ این سوال در موتورهای جستجوگر یکی از پر تکرارترین سوالاتی است که کاربران از این موتورهای جستجوگر هوشمند از جمله گوگل می پرسند. اصولا برای طراحی وب سایت ها یکسری افراد متخصص با دانش کد نویسی بالا مورد نیاز می باشد که از طریق کد نویسی نیازها و علایق مشتریان خود را طراحی کنند. به دلیل دشواری کد نویسی زمان تحویل وب سایت مورد نظر طولانی خواهد بود و به تبع این مدت زمان طولانی و دشواری کد نویسی و همچنین انحصاری بودن کد نویسی در اختیار مهندسان نرم افزار؛ انجام طراحی این گونه وب سایت ها بسیار پر هزینه خواهد بود.

 

مدیریت محتوای وردپرس

 

با توجه به مشکلات عدیده ای که در بالا بیان شد سیستم های مدیریت محتوا یا cms به وجود آمدند که ما در این مقاله به بررسی سیستم مدیریت محتوای وردپرس خواهیم پرداخت.

آیا سیستم مدیریت محتوای وردپرس در دنیا بهترین است؟

سیستم مدیریت محتوا ابزاری است که توسط آن یک کاربر عادی که به هیج عنوان دارای دانش و مهارت کد نویسی نباشد را قادر به طراحی وب سایت های زیبا و حرفه ای می کند. حال سوالی که پیش می آید این است که اصولا سیستم مدیریت محتوا چگونه کاربران عادی را قادر به طراحی وب سایت می کند و همچنین بهترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی وب سایت چیست؟

سیستم مدیریت محتوا دارای یکسری ابزار آماده است که از قبل توسط توسعه دهندگان با زبان های طراحی وب سایت کد نویسی شده اند و جهت استفاده کاربران عادی جهت طراحی وب سایت منتشر شده اند. پس تا کنون به این نتیجه می رسیم که اگرچه استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نیاز به کد نویسی ندارد ولی نکته اینجاست که این کدها قبلا توسط متخصصین طراحی وب سایت با زبان طراحی وب سایت نوشته شده اند.

حال نوبت به پاسخ سوال بعدی رسیده که کدام یک از سیستم های مدیریت محتوا از نظر کاربردی بهترین است؛ پاسخ به این سوال بسیار ساده است و شکی نیست که سیستم مدیریت محتوای وردپرس  با اختلاف نسبت به رقبای خود از جمله سیستم مدیریت محتوای جوملا قدرتمندترین cms دنیا می باشد.

 

سیستم مدیریت محتوای وردپرس قدرتمندترین cms دنیا

 

مزایای سیستم مدیریت محتوای وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای امکانات و قابلیت های بسیار زیاد و کاربردی می باشد که از طریق آنها می توان وب سایت هایی بسیار زیبا و جذاب طراحی کرد. همچنین کاربران عادی بدون نیاز به آموزش های پر هزینه و فقط از طریق آموزش های اینترنتی و آنلاین که بسیار ساده و قابل فهم می باشند، سیستم مدیریت محتوای وردپرس را یاد گرفته و از طریق آن با طراحی وب سایت یک کسب و کار سطح بالا و پر طرفدار را برای خود راه اندازی کنند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای ابزارهایی هستند که توسط زبان php کدنویسی شده اند و واقعا به صورت حیرت انگیز و به راحتی وب سایت مورد علاقه کاربران را طراحی می کنند. از جمله این ابزارها وجود افزونه ها و پوسته و قالب های متنوع می باشد که از قبل به صورت آماده و رایگان (به صورت غیر رایگان هم وجود دارد) در اختیار کاربران قرار گرفته و کاربران با نصب و فعال سازی این افزونه ها و پوسته ها راه زیادی از طراحی وب سایت مورد نظر خود را طی می کنند.

منایع:

https://en.wikipedia.org/wiki/WordPress

https://wordpress.com

 
دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان