معرفی ویندوز سرور 2022

مرکز آموزش

ویندوز سرور 2022
20

جولای

معرفی ویندوز سرور 2022 مقاله ای می باشد که امروز در میهن میزبان برای شما آماده کرده ایم ، قطعاً نام ویندوز سرور به گوشتان خورده است. این سیستم‌عامل معمولاً در سازمان‌های بزرگ و البته شبکه‌های کامپیوتری مورداستفاده قرار می‌گیرد. ویندوز سرور توانایی سرویس‌دهی به تعداد نامحدودی کلاینت را داراست. اما در نسخه 2022 آن چه تغییراتی ایجاد شده است و آیا ارتقای سیستم‌ عامل سرور مجازی یا سرور اختصاصی ما به این نسخه ارزش دارد؟

 

هرچند که ویندوز سرور 2022 به‌صورت رسمی معرفی نشده است اما ویژگی‌های کلیدی آن توسط خود مایکروسافت در معرض نمایش قرار گرفته است. بسیاری از ویژگی‌های جدید با سیستم Azure مایکروسافت گره‌خورده است که نشان می‌دهد مایکروسافت به دنبال سوق دادن کاربران به سیستم ابری خود است.

 

معرفی سرور 2022

معرفی ویندوز سرور 2022

 

امنیت چندلایه‌ای پیشرفته

البته که افزایش ضریب امنیت یک سیستم‌عامل تخصصی و مهم همچون ویندوز سرور 2022 یکی از ویژگی‌های اصلی این نسخه است. این سیستم‌عامل جدید با استفاده از برنامه TPM یا Trusted Platform Module نسخه 2.0 و System Guard می‌تواند امنیت سیستم‌عامل جدیدتان را در زمان راه‌اندازی بالا ببرد. همچنین ویژگی سرور هسته امن بر پایه مجازی‌سازی یا VBS همانند Credential Guard در کنار کد محافظت شده HyperVisor همگی در کنار هم می‌توانند تا از ورود بد افزارهای پیشرفته در سیستم جلوگیری کنند.
استفاده از پروتکل امن HTTPS و امنیت لایه Transport 1.3 به‌صورت پیش‌فرض نیز انتقال اطلاعات در سیستم‌عامل ویندوز سرور 2022 را امن‌تر خواهد کرد. همچنین کاربران امکان استفاده از سرور با رمزنگاری AES 256 با پشتیبانی از پروتکل SMB را در این نسخه از سیستم‌عامل خواهند داشت.

 

قابلیت‌های Azure در ویندوز سرور 2022

همان‌طور که اشاره کردیم مایکروسافت با معرفی سیستم ابری خود یا همان Azure و قراردادن ویژگی‌های متعدد آن در ویندوز سرور و البته ویندوز کلاینت مشخصاً تلاش بر افزایش ضریب نفوذ این سیستم در میان کاربران دارد. ویندوز سرور 2022 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ویژگی‌های بسیاری از Azure در آن قرار گرفته است.
دو ویژگی Azure Arc و Storage Migration Service از کاربردی‌ترین ویژگی‌هایی هستند که در این نسخه از ویندوز سرور قرار گرفته‌اند. Azure Arc این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که کاربر در هر زمان و مکانی به‌وسیله اتصال به Azure بتواند به ابزارهای مدیریتی همچون Azure Monitor, Azure Piolicy و Azure Defender برای تمامی سرورهای خود استفاده نماید.
بهبود سیستم Windows Admin Center نیز باعث شده است تا امکان فعال‌سازی قابلیت‌هایی همچون Azure Arc تنها با چند کلیک امکان‌پذیر باشد. این سیستم‌عامل جدید امکان اتصال یکپارچه فایل‌های سرور و ارسال آنها به سرورهای Azure را نیز دارد. باتوجه‌به استفاده از سرویس Storage Migration امکان انتقال داده‌ها به سرورها و کلاینت‌ها در حداقل زمان و حداکثر سرعت امکان‌پذیر شده است.

 

ویندوز سرور 2022

تغییرات امنیتی جدید

 

سخن پایانی

مایکروسافت با معرفی ویندوز سرور 2022 توانست نشان دهد که همچنان در زمینه سیستم‌عامل حرف اول را میزند. همچون دیگر نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز سرور، نسخه 2022 این ویندوز نیز توانسته با افزایش امنیت و پشتیبانی از ویژگی‌های جدید ابری مایکروسافت بسیاری از مدیران شبکه را وادار به ارتقا به این سیستم‌عامل کند. تجربه نشان داده است که استفاده از آخرین سیستم‌عامل موجود علاوه بر افزایش امنیت می‌تواند سرعت انجام تغییرات و دستورات را نیز افزایش دهد. این موضوع خود به‌تنهایی می‌تواند تنها دلیل ارتقا به نسخه 2022 سیستم‌عامل ویندوز 2022 باشد.

 

خرید سرور با سیستم عامل ویندوز سرور 2022

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان