هاست لینوکس چیست؟

هاستینگ

لینوکس
17

آگوست

در هنگام خرید سرویس هاست میهن میزبان کلمه “هاست لینوکس” را بارها مشاهده کرده اید و ممکن است که برای شما سوال شده باشد که هاست لینوکس چیست؟.
قبل از آشنایی با این کلمه باید بدانید که “هاست” و یا “میزبانی وب” چیست؟ هاست یا میزبانی وب فضایی می باشد که سایت و اطلاعات شما را از طریق اینترنت در همه نقاط جهان به صورت 24 ساعته و دائمی در دسترس همگان قرار می دهد، به عبارتی دیگر فایل های وب سایت شما از جمله سیستم وبسایت (مدیریت محتوا، قالب، تصاویر و…) بر روی این فضا (هاست) قرار می گیرد.

 

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس سرویس هاست یا فضای میزبانی ای می باشد که بر روی سرور هایی با “سیستم عامل لینوکس” ارائه می گردد، لینوکس امنیت و پایداری بالایی دارد و همین موضوع دلیل بر انتخاب این سیستم عامل شده است، به طور کلی لینوکس نسبت به سیستم عامل ویندوز بسیار پایدارتر و امن تر است و همچنین دائما بروزرسانی میشود و به ندرت باگ های امنیتی داخل آنها کشف می شود، و به همین دلیل است که شرکت های هاستینگ و حتی شرکت های بزرگ دنیا معمولا از سیستم عامل لینوکس برای سرویس های هاست خود استفاده می کنند.

همچنین دقت داشته باشید “کلمه لینوکس” بدین معناست که فقط سیستم عامل نصب شده بر روی سرور می باشد و هیچ ارتباطی با سیستم عامل کامپیوتر شخصی شما ندارد و شما توسط کامپیتور شخصی خود که سیستم عامل ویندوز دارد و یا حتی توسط موبایل به راحتی می توانید از سرویس “هاست لینوکس” میهن میزبان استفاده کنید زیرا پنل مدیریت این سرویس ها (سی پنل یا دایرکت ادمین) تحت وب می باشند یعنی به راحتی توسط مروگر اینترنتی خود (موزیلا فایرفاکس، کروم، سافاری و …) می توانید به هاست خود دسترسی داشته باشید.

منبع: میهن میزبان

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان