ویندوز سرور 2019 – معرفی و دانلود سیستم عامل Windows Server 2019

مرکز آموزش

ویندوز سرور 2019
9

سپتامبر

ویندوز سرور 2019 (Windows Server 2019) که به تازگی توسط مایکروسافت ارائه داده شده است، نسخه جدیدی از سیستم عامل سرور این شرکت محبوب و بزرگ است.

بعد از 2 سال پس از سرویس کانال طولانی مدت و یا LTSC،بروزرسانی بزرگی برای ویندوز سرور 2019 ارائه داده شده است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با جدیدترین امکانات ویندوز سرور 2019 آشنا کنیم،البته که مایکروسافت نیامده که چرخ را دوباره اختراع کند،بلکه آن را گسترش داده و بر روی تابع های فعلی این شرکت،توسعه هایی را پیشرفت داده است.

پس از چندین اجرای ناموفق،بلاخره ویندوز سرور 2019 بدون هیچ نقصی تا به امروز وارد بازار شده است

 

ویندوز سرور نسخه 2019 دیتاسنتر

 

چه چیزی در ویندوز سرور 2019 اضافه شده و تغییرات چه بوده است؟

مایکروسافت یک سیستم عامل جدید را همراه با چندین تغییرات ارائه داده است که گزینه های بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد،این تغییرات شامل کار با هیبرید کلاود (ابری ترکیبی)،پشتیبانی بهتر از لینوکس،امنیت بیشتر برای ماشین های مجازی،نوآوری در فضای زیرسیستمی و بهینه سازی قسمت Windows Admin Center.

قسمت Windows Admin Center و System Insights

Windows Admin Center

قسمت جدیدی نیست اما یکی از مهمترین قسمت های ویندوز سرور 2019،قسمت Windows Admin Center است که به شما یک کنسول گرافیکی می دهد تا بتوانید به راحتی سرورها را مدیریت کنید.

شما می توانید به راحتی از طریق مرورگر از راه دور این قسمت را کنترل کنید و به ادمین ها اجازه دسترسی به سخت افزارها را بدهید.

با وصل شدن به سرویس های Azure شما می توانید به راحتی کار با این قسمت را شروع کنید.

 

System Insights

یک ابزار دیگری که با نصب ویندوز سرور 2019 در اختیار شما قرار می گیرد،System Insights است که به طور هوشمند به شما اجازه می دهد تا منابع را تحلیل کنید و اگر با کمبود حجم/فضا مواجه شدید به راحتی خبر دار شوید.

این کار عملا با استفاده از یادگیری ماشین،استفاده از اسکریپت های به خصوص و نحوه کانفیگ (تنظیم) ادمین صورت می گیرد.

 

استفاده از System Insight در ویندوز سرور 2019

 

فضای ابری ترکیبی و سرویس های Azure

شما با استفاده از ویندوز سرور 2019،در استفاده از تکنولوژی های مایکروسافت پیش قدم خواهید شد و می توانید با استفاده از فضای ابری،به یک پله بالاتر حرکت کنید.

شما با استفاده از سرویس های Azure می توانید به راحتی به محیط گرافیکی دسترسی داشته باشید و سرور های خود را مدیریت کنید،همچنین شبکه Azure به شما این امکان را می دهد تا با سرور محلی خود در ارتباط باشید و بین جفت سیستم ها یک اتصال / کانکشن VPN ایجاد شود و به راحتی Backup از داده های خود تهیه کنید.

Azure نیز توانایی بهبود سازی سایت و سرورهای شما را دارد!.

 

استفاده از Azure در ویندوز سرور

 

مهاجرت به لینوکس / Linux

با استفاده از ویندوز سرور 2019 می توانید به راحتی به لینوکس مهاجرت کنید و امکان محتوای ساخته شده توسط ویندوز و لینوکس بر روی یک سرور مجازی یا سرور اختصاصی وجود دارد.

 

استفاده از Subsystem for Linux

 

توزیع Subsystem for Linux را به راحتی می توانید از مایکروسافت استور (Store) دریافت کنید که به این معنی است اپلیکیشن هایی که بر روی لینوکس اجرا می شوند،به راحتی می توانید بر روی سرور نیز اجرا کنید.

همچنین شما با داشتن ویندوز سرور 2019 نصب همچین توزیع می توانید Bash را داشته باشید!.

 

دانلود ویندوز سرور 2019

 

منبع: میهن میزبان

دیدگاه ها
خرید هاست و سرور میزبانی وب از میهن میزبان